eerste 2 weken - Reisverslag uit Olliergues, Frankrijk van mart muskens - WaarBenJij.nu eerste 2 weken - Reisverslag uit Olliergues, Frankrijk van mart muskens - WaarBenJij.nu

eerste 2 weken

Door: Mart Muskens

Blijf op de hoogte en volg mart

06 Mei 2016 | Frankrijk, Olliergues

Nou de eerste 2 weken zitten er bekant op.
Het was in het begin toch even wennen dat ik geen vaatwasser of moeder in de buurt had die de vieze borden schoon maakte als ik bezig ben op de camping of aan het fietsen ben. Dus je kan je best in denken dat het na een week mijn stacaravan een behoorlijk bende was. Ik heb dan ook de halve zondag nodig gehad om mijn eigen zooi op te moeten ruimen.
Maar genoeg gezeurd over het gemis van ons moeder en vader die er voor zorgen dat ik het netjes houd.
Ik naar Frankrijk gegaan om stage te lopen op camping les chelles. De eerste week was het nog een beetje wennen aan het werk. Maar met de hulp van Rolf en Monique ( de Nederlandse eigenaren van de Camping) wist ik vrij snel wat ik moest doen en wat ik kan verwachten van de werkzaamheden die voorkomen. Het is daarom ook prettig werken hier, Nu komt dat misschien ook om dat het hier goed weer is en er een rustige sfeer hangt ( dit komt eigenlijk meer om de de camping een klein beetje afgesloten is van de wereld). Af gelopen week heb ik mee geholpen met het bouwen van een nieuwe chalet op de camping. Dit was soms best lastig als je bijna geen Frans kent en de Franse geen Engels kunnen. Daarnaast heb ik ook kennis gemaakt met de Franse werk mentaliteit, want waar mensen in Nederland een half uur middag pauze hebben is dat in Frankrijk 2 uur en daar hoort ook wijn en bier bij. Dit was toch even wennen als je weet dat de chalet op tijd af moet zijn en er tijdsnood is. De chalet was overigens een halve dag te laat klaar, maar hij staat er en de mensen die er als eerst in mochten en een halve dag hebben moeten wachten om er in te kunnen waren er blij mee.
Ik stop maar eens met dit verhaal, want ik ben er achter hoe de wasmachine werk dus ik ga maar eens mijn kleren wassen.
houdoe

  • 09 Mei 2016 - 14:11

    Helicon MBO Tilburg (myke):

    Hoi Mart, leuk om te lezen hoe de eerste indrukken zijn. Veel succes!

  • 11 Mei 2016 - 21:37

    Anneke:

    Goed bezig, succes verder.

Tags: Franse land

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Olliergues

10 weken stage

alround medewerker op camping les chelles in Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2016

thuis

20 Juni 2016

nog 14 dagen

06 Juni 2016

bezoek

23 Mei 2016

al 4 weken van huis

06 Mei 2016

eerste 2 weken
mart

Actief sinds 22 April 2016
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 2383

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

25 April 2016 - 03 Juli 2016

10 weken stage

Landen bezocht: