al 4 weken van huis - Reisverslag uit Olliergues, Frankrijk van mart muskens - WaarBenJij.nu al 4 weken van huis - Reisverslag uit Olliergues, Frankrijk van mart muskens - WaarBenJij.nu

al 4 weken van huis

Door: mart

Blijf op de hoogte en volg mart

23 Mei 2016 | Frankrijk, Olliergues

Het is onderhand 4 weken geleden dat ik uit Heesbeen vertrokken ben om 10 weken in Frankrijk stage te gaan lopen. Ik ben in middels goed in gewerkt hier en het werken met de mensen op de Camping gaat goed. Alleen het praten met mensen is moeilijk, omdat Brabants in de verste verte niet lijk op Frans, maar ik pak hier en daar een paar worden op die waarmee ik het gene oor elkaar krijg wat ik wil ( meestal dan).
Inmiddels ben ik begonnen aan het in orde brengen van het zwembad. dit is een grote bezigheid, want er is de hele winter geen onderhoud aan gepleegd.
Hiernaast ben ik ook weer begonnen met het rijden van wielrenwedstrijden met als gevolg dat ik in mijn eerste wedstrijd als 9de over de streep kwam en in mijn 2de wedstrijd afgelopen zondag als 3de over de streep kwam. Het is toch wel weer fijn om ook hierin Frankrijk weer wedstrijden te rijden.
Voor de rest heb ik niet zoveel spannends mee te delen en rest mij alleen nog te zeggen,
houdoe

  • 23 Mei 2016 - 22:14

    De Fitter:

    Ik ben blij dak van de zomer op vakantie kan mee 2 ervaren tolken!!
    Kan ik zonder probleem tartaar bestellen!
    Maak er nog wat van daar , ge bent al weer bijna op de helft

  • 23 Mei 2016 - 22:21

    Mark:

    meej of zonder aai fitters want dan vraag ik ff aan mijn juffrouw hoe da heet in "t frans

  • 23 Mei 2016 - 23:26

    De Fitter:

    Doe mar mee œuf en zo'n lekker sausje

  • 24 Mei 2016 - 21:43

    Ivonne:

    Hoi Mart,
    leuk om je reisverslag te lezen en zo te volgen wat je zoal doet op de camping in Frankrijk.
    Fijn dat je naast je werk ook tijd hebt om te trainen en zelfs wedstrijden te winnen.... al wat prijzengeld bij elkaar gesprokkeld?
    Veel plezier en succes met het schoonmaken van het zwembad.

  • 31 Mei 2016 - 12:07

    Walther:

    Hoi Mart,

    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je ook weer aan het koersen bent geslagen. Tja en dat het nobele Brabants niet lijkt op de Franse taal is je ondertussen ook wel duidelijk geworden. Lukt het je om je een beetje verstaanbaar te maken in Frankrijk? Geniet nog van het mooie weer en het mooie Franse landschap.
    Groet Walther

  • 02 Juni 2016 - 12:50

    Antoinette Nouwens:

    Hoi Mart,

    Heel leuk dat je daar ook wedstrijden kunt rijden en steeds beter de derde keer zelfs nummer 2
    gefeliciteerd!
    Geen geldprijzen hoor ik, en van die mooie ronde missen zijn die er wel?

    Je hebt toch zeker wel je Franse lesboeken meegenomen?
    of minstens 'n woordenboek.

    In Heesbeen wordt het steeds rustiger Aniek weg en Anneke in de blauwe bessen.

    tot volgend bericht!
    Oma nouwens

  • 06 Juni 2016 - 10:37

    Renske:

    Hoi Mart,

    Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Fijn dat je zelf ook nog de tijd hebt om te trainen. :)

    Hoe staat het met het zwembad? Kunnen de gasten al weer lekker zwemmen?

    Nog heel veel succes daar!

    Au revoir!

    Renske

Tags: het is koers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Olliergues

10 weken stage

alround medewerker op camping les chelles in Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2016

thuis

20 Juni 2016

nog 14 dagen

06 Juni 2016

bezoek

23 Mei 2016

al 4 weken van huis

06 Mei 2016

eerste 2 weken
mart

Actief sinds 22 April 2016
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 2478

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

25 April 2016 - 03 Juli 2016

10 weken stage

Landen bezocht: